Stockcar Formule 1

Zelfbouwauto’s , uitgerust met een V8 motor met 750 pk onder de motorkap.

Spektakel en sensatie gegarandeerd!

Reglement Stockcar Formule 1

Reglement voor deelname aan de Foute Cross, opgesteld door Stichting Autosportteam Marcel Broekhuizen, hierna te noemen S.A.M.B.

De coureur is te allen tijde verantwoordelijk voor zijn monteurs en zijn supporters c.q. aanhang. Als een rijder, monteur of aanhang zich misdraagt tegenover medecoureurs, bestuur, wedstrijdleiding en/of medewerkers zal het bestuur hier zwaar voor straffen.

  • Deelname is geheel op eigen risico.
  • Minimum leeftijd is 18 jaar en in het bezit van geldig rijbewijs.
  • De baan is niet toegankelijk voor monteurs.
  • Alle monteurs dienen in het bezit te zijn van een pasje om in de pits te komen.
  • In de pits geldt een rookverbod.
  • In de pits zijn alcoholische dranken verboden.
  • In het rennerskwartier is een milieuzeil verplicht onder de gehele auto.
  • Glaswerk op het terrein is verboden.
  • Tijdens lassen en/of slijpen voldoende afstand houden en uit de buurt van brandstof en brandbare goederen en stoffen.
  • Elk team moet verplicht een brandblusser bij zich hebben. Minimale inhoud 5 kg/ltr.
  • Auto’s mogen niet voorzien zijn van meerder bobine’s. Alleen de MSD kast uit serie 6400 is toegestaan.
  • Bandenkeuze is American racer.
  • Bij technische keuring wordt er vanuit gegaan dat auto’s met een paspoort in orde zijn. De rest wordt individueel bekeken.
  • Bij opstellen zelf al zoveel mogelijk op juiste positie gaan staan.
  • Verzamelpunt bij de grote tent in het rennerskwartier.
  • Startvolgorde op dakkleuren: wit, geel, blauw, rood, superstar. Deze worden opgesteld over de halve baan.
  • Voor de finale geldt hetzelfde: startvolgorde op dakkleur, maar nu staat degene met de meeste punten in zijn eigen kleur voorop.
  • Voor deelname aan de finale moet de auto aan de start van alle manches aanwezig zijn en ook mee starten.
  • De manches worden gereden over 15 ronden
  • De finale wordt gereden over 25 ronden.
  • De veroorzakers van een rode vlag mogen niet meer mee starten in het verdere verloop van de wedstrijd. Als de rode vlag valt in de eerste 2 ronden, volgt er een complete herstart.
  • Tijdens een gele of rode vlagsituatie in de wedstrijd, mogen er geen auto’s gerepareerd of bijgevuld worden.
  • Lekke band, zowel rechts achter als rechts voor is zwarte vlag.
  • In de manches worden de volgende punten verdeeld: 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt voor het uitrijden voor overige deelnemers. Deelnemers die niet finishen = 0 punten.
  • Deelnemers moeten hun startpositie op de baan innemen in de lijn zoals de official deze van te voren heeft opgesteld.
  • Finale: 25, 23, 22, 21, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Overige deelnemers die zijn gefinisht krijgen 1 punt. Deelnemrs die niet finishen = 0 punten.
  • Rijders mogen niet onder invloed zijn van alcohol en/of drugs zijn of enigerlei andere stimulerende middelen. Bij constatering van gebruik volgt onmiddellijke diskwalificatie voor alle wedstrijden, ook in evt. andere klasses.
  • Er zal gereden worden met transponders het type AMB EN MX. Indien je in het bezit ben van een transponder geef dit transpondernummer dan door bij de inschrijving. Als je niet in het bezit bent van een transponder, ben je verplicht een transponder te huren bij de organisatie.
  • De transponderhouder (waar de transponder in hoort) is te koop bij de organisatie. Plaats deze op een goede manier op je auto.
  • De regelementen opgesteld door de B.V.S.R. worden aangehouden. Technisch reglement is te vinden op de website van de B.V.S.R.
  • Negatieve uitlatingen op o.a. social media worden niet geaccepteerd. Ben je het ergens niet mee eens, meldt dit bij de organisatie en/of wedstrijdleiding.
  • Uitspraken en aanwijzingen van wedstrijdleiding en/of baancommissarissen moeten te allen tijde worden opgevolgd.
  • De keurmeester en/of het bestuur van S.A.M.B. heeft altijd het laatste woord met beslissingen en uitsluiting van deelname in wat voor vorm dan ook aan de wedstrijden van de Foute Cross.

 

Als er bij een tussentijdse controle van bovenstaande punten iets niet blijkt te kloppen wordt men alsnog gediskwalificeerd.

Voor vragen m.b.t. keuringseisen kun je terecht bij keurmeester@foutecross.nl

 

LET OP!: Voor alle deelnemers geldt dat afmeldingen na 1 mei 2017 geen retournering van het inschrijfgeld tot gevolg zal hebben. Voor doorverkochte tickets geldt dat indien de naam van de deelnemer niet overeenkomt met de coureur tijdens de Foute Cross, hij/zij niet verzekerd is.